Bäst före datum

Det första jag fick göra idag var att kolla på alla varors (i 2 kyldiskar) bäst före datum. I varje disk är det väl ungefär 500 varor. JAG HATAR BÄST FÖRE DATUM :O. Jag skulle ta bort allt som gått ut och lägga ett rött klistermärke där det står 50% på alla som hade datumen 24, 25, 26 och 27 / 6  efter det skulle jag skriva in att jag tagit bort varor på en dator. Det gick rätt så fort men att sen få ut säcken jag slängt allt i ut till kontainern var ett hellvete. Säcken vägde ett ton av allt kött och alla saker jag slängt. Men det gick bra tillslut.
Efter det tog jag lunch. Köpte en risifrutti och en drick yogurt. MUMS =D sendan köpte jag en sprite oxå. Tog en snabb lunch och jag gissar på att Janne blev små irri på mej då eftersom jag egentligen ska ha en timmes lunch men tar 10 minuters :P men jag fattar inte var det är meningen att jag ska göra resten av timmen? Jag tänker ju inte sitta i personalrummet och stirra på väggen eller så :S Då jobbar jag mycket hellre. Efter lunch frontade jag bara. De 3 timmarna jag hade kvar kändes som en evighet! Men de tog tillslut slut och jag fick gå hem. När jag kom hem satte jag mej som vanligt framför tvn. Orkar inte göra så mycket efter att ha hållt igång en hel dag. Somnade i alla fall på soffan och vaknade igen vid 17. Satte mej sedan här i lugn och ro.

Men glömde skriva att medan jag kollade datum kom jag och tänka på en sak. Bäst före. Det står ju bäst FÖRE asså att den bara är bäst innan. Det betyder ju inte att bara för den dagen har kommit så är det dålig och helt förstörd. Eller? Egentligen borde det väl det va? Man borde alltså inte slänga maten eller mjölken eller vad det nu än är föörän man märker själv att den inte längre är ätbar eller brukbar. Förrän man själv märker att mjölken surnat eller nåt delat sej. Det går ju faktiskt inte att veta exakt när något blir gammalt. Allt beror ju på hur mijlön varan hamnar i är. Hur bakterie kulturen är. Tycker därför att man borde kolla själv ifall det är dags att slänga något. Visst sätt ut ett år och en månad så man kan hålla koll på hur länge man haft den men ett specifikt datum tycker jag är lite löjligt. Det blir ju dessutom mindre jobb för sånna som mej att göra om det inte finns några datum som man måste sitta och kolla för att de vilka som gått ut. Det var verkligen förjävligt :S

aja MAT nu hehe Chill out.
Puss och Kram <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0