Tvätt

Sitter vaken. Känns som att tiden står stilla. Från kl 22 har jag haft tvättstuga. 20 minuter sen skulle den va slut. Jag skulle ha kunnat gå och lägga mej och vara pigg och glad imorgon. Istället sitter jag här. Väntar på att torkskåpet ska bli klart innan jag måste gå ner och hänga alla strumpor. Varför ska ja hänga alla strumpor i torkskåpet kan man ju då fråga sig. Jo torktumlar hellvetet är trasig! Kan man bli mer less? Eftersom mamma är trött låter jag henne sova. Vill inte störa henne, låter henne vila så mycket hon kan bara så att hon ska må bättre. Det är jobbigt att se henne så trött. Även om jag inte säger det till henne så märker hon nog det. Speciellt nu när jag har varit hemma och sjuk i några dagar.

Man tänker ofta att "just min mamma kan inte bli sjuk, hon kommer alltid finnas där och vara stark" å sånt. Så är det verkligen inte. Man ska vara tacksam för den tid man får med dem och för allt de gör för en medan de kan. Vet att min mamma inte läser det här. Kanske lika bra det. Hon gillar inte att jag bloggar. Men ibland har jag lust att ge henne adressen till min blogg så hon kan se hur jag tänker och känner. Vad som pågår i mitt liv. Men vet att om jag skulle skriva minsta lilla som hon kan reagera på så är det kört...Alltså är det lika bra att hålla den hemlig. Precis som mycket annat i mitt liv.Lite tråkigt egentligen. Att ens liv ska bestå av hemligheter. Men betyder det att jag kan få mina lyckliga stunder Men ni kan vara lugna. Om ni är betydelsefulla för mej så har jag inga hemligheter för er. Inga betydande hemligheter i alla fall.

I alla fall så sitter jag och väntar på att gå ner i tvättstugan igen. Sitter och kollar på en seg film "the perfect man" tror jag den heter xD tog bara någon random ur hyllan. Den håller mej vaken i alla fall. Den och Cola och chips is the shit! I alla fall så får vi se hur pigg jag är imorgon..Hoppas på att få åka till kvissle för att se micke spela <3 vore deprimerande om jag inte fick. Hoppas mamma i alla fall överväger att låta mej åka dit med tanke på att jag offra min sömn för att tvätta kläder.

Jag har ställt upp en hel del på sista tiden. Har inget emot det men det tar på krafterna kan jag lova. Pratade med mamma once för inte så länge sen. Och tyvärr har nog inte hon märkt hur mycket jag gör. I alla fall jämfört med de andra syskonen. Tänker inte sitta och räkna upp hur mkt det faktiskt är. Det är inte viktigt. Jag gör det för hennes skull även om jag är sönderstressad så det påverkar skolarbetet och så och jag blir trött och till och med gnällig. Men tänker inte sluta hjälpa henne. Jag vilar då det finns tid. Då jag är med micke vilar jag ju på sätt och vis. Vilar i alla fall från tankarna på hur hon mår. Det får mej att må bra. Att vara med micke alltså.

Då, för en gångs skull handlar det lite om mej. Mej och honom i alla fall. Försöker att inte vara självisk och låta exakt allt handla om mej men det är skönt att känna sig omhändertagen och omtyckt. Att någon faktiskt bryr sig spelar stor roll. Visst jag vet sötissar ni är många som bryr er om mej. Men Micke gör det på ett helt annat sätt. På en helt annan nivå och man märker att han älskar mig. Inte bara jag tydligen. Det är många som sagt att det syns hur mycket kärlek det är mellan honom och mej. Jag älskar honom verkligen. Det känns som att för första gången på föralltid har jag vågat låta en kille lära känna mej helt å jag lär faktiskt känna honom. Helt underbar känsla. Älskar hur han bryr sig. Inte bara om hur snygg jag är utan också hur jag mår och känner och vad jag går igenom. Han finns där då något är jobbigt och tar fram det bästa i mej. fnissar lite då ja skriver detta. Kom och tänka på att haha ja biter han ganska mycket xD kan man säga att det är det bästa i mej? Nä kanske inte men Man kan bara inte låta bli att vara lite busig ibland. =D Haha jag träffar honom bara på helgerna så ja ibland blir ju varje gång han och jag ses xD stackars pojke <3 men tror inte han lider så mycket av att jag bits lite. Han har inte sagt ifrån än i alla fall. Skulle han faktiskt säga ifrån skulle jag försöka skärpa mej. Men skulle nog inte lyckas nå vidare bra. Tur att han är förstående och har bra tålamod när det gäller mej säger jag bara! Bättre kille finns inte! Jag är så lycklig att han är min! jag kommer älska honom föralltid!

Ok back to now. Jag lä ju få sova runt...ehm...4..så om någon läser detta eller ser på bdb att jag är vaken får ni mer än gärna vara social! jag har tråkigt och har nån sorts film maraton bara för att hålla mig vaken. Är inne på tredje filmen nu och det värsta är väl att jag bara lyckades lyfta med mig tjej filmer -_- som såklart handlar om kärlek och tonårsproblem! :O jag vill se explosioner och folk som blöder och torteras xD mycket mycket roligare! men men jag är aldeles för lat för att gå och hitta en bra film. Men men har skrivit typ världens längsta inlägg nu. Funderar på om någon faktiskt kommer orka att läsa det xD säger ba: kommentera gärna! så roligt att läsa va ni tycker :D Puss och kram på alla! nu ska jag torteras av mina tråkiga filmer tills jag ska till tvättstugan igen. Love ya'll<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0